ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Незабаром у всіх з'являться особисті ШІ-асистенти – експерт зі ШІ Наталія Поляковська

Технології 17:59 - 03 квітня 2025

Наразі ми спостерігаємо чіткий перехід від обговорень й очікувань до практичного впровадження ШІ в різних галузях

Незабаром у всіх з'являться особисті ШІ-асистенти – експерт зі ШІ Наталія Поляковська

Незабаром у всіх з'являться особисті ШІ-асистенти – експерт зі ШІ Наталія Поляковська

Штучний інтелект для нас давно не є ідеєю з фантастичних творів Семюела Батлера. Сьогодні це корисний помічник у промисловості, медицині, освіті й навіть у творчості. З 1956 року, коли про ШІ вперше заговорили на семінарі Дартмутського коледжу штату Нью-Гемпшир, людство значно просунулося у його розвитку. Але як далеко?

Ці й інші запитання ми поставили експертці в галузі ШІ Наталії Поляковській.

В минулому викладачка машинного навчання в університеті, зараз Наталія Поляковська – спеціалістка міжнародного рівня, яка співпрацює з корпораціями-гігантами. Почесна членкиня Британського комп'ютерного товариства, що є однією з найбільших світових спільнот у галузі інформаційних технологій. Лауреатка премії AI Champion Innovator від Google за успішну реалізацію ШІ-проєктів з використанням технологій Google Cloud, які продемонстрували реальну цінність для бізнесу та суспільства.

– Наталіє, скажіть відверто, що зараз відбувається із ШІ?

– Точно можу сказати, що хайп навколо генеративного ШІ нарешті закінчився, хоча іноді сплески ще з'являються. Наразі ми спостерігаємо чіткий перехід від обговорень й очікувань до практичного впровадження ШІ в різних галузях. Компанії хочуть інтегрувати його у свої бізнес-процеси, щоб не просто втриматися на ринку, а стати лідерами. І це чудово. Саме для цього, на мою думку, і створювався ШІ, аби давати реальну користь людям.

– Розкажіть про втілені вами проєкти?

– Я працювала над безліччю ШI-рішень, які допомагають автоматизувати процеси у різних сферах. Наприклад, інтелектуальні помічники для бізнесу, що аналізують переваги клієнтів та персоналізують рекомендації або системи для автоматичного планування навчальних програм на основі рівня підготовки студентів.

Також серед проєктів – AI-асистенти для заходів, що спрощують навігацію та надають учасникам усю необхідну інформацію. А одне з найскладніших і найзначніших рішень – оптимізація розкладу авіаційних рейсів з урахуванням безлічі факторів, який успішно працює там, де інші підходи не впоралися із завданням.

– А які проєкти ви вважаєте найбільш значущими?

– Безумовно, розробки в галузі медичної діагностики, де ШІ з високою точністю допомагає виявляти захворювання на ранніх стадіях. Також вражають досягнення в галузі автономного транспорту та розробки ШІ-систем для прогнозування кліматичних змін. Ці проєкти чудово показують потенціал ШІ у розв’язанні глобальних проблем та покращенні якості життя людей.

– На вашу думку, які напрями в ШІ будуть найперспективнішими найближчими роками?

– Мені здається, найближчими роками особливо зросте попит на спеціалізованих ШІ-агентів, які не просто відповідають на запитання, а справді виконують завдання. Ми вже бачимо, як бізнес йде від універсальних чат-ботів до вузькоспрямованих рішень, і цей тренд, гадаю, лише посилюватиметься.

Ще один напрям, на мій погляд, активно розвиватиметься – ШІ в реальному часі. Чим швидше алгоритми зможуть аналізувати дані та ухвалювати рішення, тим більше галузей волітимуть впровадити їх – від логістики до фінансів.

І, звичайно, я очікую, що ШІ стане більш автономним, що дасть змогу компаніям швидше адаптуватися до змін. Вже зараз видно, що бізнесу важливо не просто отримувати рекомендації, а довіряти алгоритмам виконання рутинних процесів.

– Зараз у великому тренді софти open-source. У розвитку ШІ вони мають якесь значення?

– Так, бо open-source дають розробникам доступ до інноваційних технологій, чим сприяють обміну знаннями. Зокрема, дають змогу прискорити розробку та впровадження ШІ-рішень, знизити витрати на їх створення. Особисто я обома руками за open-source.

– Ви сказали, що вітаєте активну інтеграцію ШІ в бізнес-процеси, але це пов'язано з деякими труднощами. З якими саме?

– Труднощі насправді пов'язані здебільшого з інтеграцією ШІ у вже наявні бізнес-процеси, забезпеченням якості даних для навчання моделей та підготовкою персоналу до роботи з новими технологіями. Важливо розуміти, що для успішного впровадження ШІ потрібен комплексний підхід, у якому обов'язково є технічна, організаційна та культурна складові.

– Що порекомендуєте компаніям, які тільки збираються впроваджувати ШІ?

– Почніть з визначення конкретних бізнес-завдань, які хочете вирішити за допомогою ШІ. Потім оцініть доступні дані та їхню якість, оскільки вони є основою для навчання моделей. Важливо також інвестувати у навчання співробітників та залучення експертів галузі ШІ. Пілотні проєкти допоможуть оцінити ефективність рішень та визначити подальшу стратегію впровадження.

– Як ви особисто ставитеся до питань етики для ШІ?

– Вкрай важливо забезпечувати прозорість алгоритмів, захищати дані користувачів, запобігати можливих упередженостей у моделях. З огляду на масштабний інтерес до ШІ детальні рішення слід розробляти за найвищими стандартами.

– І останнє: порада від мастодонта ШІ-новачкам.

– Будьте в курсі всіх тенденцій і розробок. Навчайтеся на курсах, семінарах, ходіть на конференції. Працюйте над реальними проєктами, беріть участь у хакатонах, співпрацюйте з колегами. Та експериментуйте! Пам'ятайте, що народження найкращих інновацій – це процес спроб і помилок. Часто важкий, але неймовірно цікавий!

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин