Коли оригінальність не означає успіх: 10 найдивніших автомобілів в історії
Мабуть, кожен автовиробник має модель, яка мала б перевернути ринок й здійснити революцію у автомобільному дизайні, але її випуск закінчувався провалом

10 найдивніших автомобілів в історії/Фото: Fiat
Мода на автомобілі нічим не відрізняється від інших товарів. Вона постійно змінюється й більшість автовиробників зазвичай намагаються встигнути за нею, але практично кожен бренд, бодай раз у своїй історії, намагався цю моду диктувати. Й більшість популярних марок бодай раз "прогоріла" на цьому, випустивши чергового автомобіля-дивака, який ставав відомим усім, але не так, як хотілося б. Саме про десять таких найдивніших автомобілів в історії ми розповімо нижче.
Деталі
Тепер кожного разу, коли будете чути фразу: "Всі автомобілі сьогодні виглядають однаково", згадуйте ці моделі. Ймовірно, сучасний "одноманітний" дизайн автомобілів не такий уже й поганий варіант. У цьому списку ми говоримо про серійні автомобілі, які вироблялися принаймні два роки, а не про концепти, які так і не вийшли на ринок.
10 найдивніших автомобілів в історії
Aston Martin Cygnet

Ще одного схожого такого Aston Martin не було ні до, ні після нього. Cygnet був просто Toyota/Scion iQ з вигадливою решіткою радіатора та багатьма оновленнями стилю та обладнання. Будучи значно дорожчим за звичайний iQ, він мав бути міським автомобілем для людей, які вже могли дозволити собі повнорозмірний Aston.
Автомобіль не наблизився до досягнення своїх цілей продажів і був відкинутий вже через два роки. Сьогодні він має невеликий культ, а низька кількість вироблених моделей привела до вищих цін на вживані екземпляри, ніж на нові. Це, ймовірно, той випадок, коли сама історія бренду завадила успіху моделі, адже Aston Martin асоціюється з люксовими спорткарами й саме існування цього Smart-подібного авто викликає когнітивний дисонанс.
BMW Z1

Z1 1989-1991 років випуску був доволі революційним автомобілем для BMW. Його найвідомішими особливостями були двері, що висувались донизу, але були й інші інтригуючі елементи, такі як вдосконалена аеродинаміка та багатоважільна задня підвіска, яка пізніше була використана на більш звичайних BMW.
Крім того, пластикові панелі корпусу були знімними. Ви навіть могли б переконати своїх сусідів, що купили новий Z1, встановивши новий комплект панелей іншого кольору.
Chevrolet SSR

Мода на ретро-автомобілі на рубежі століть породила такі автомобілі, як Fiat 500, MINI й Volkswagen Beetle. Одним із незвичайних прикладів був Chevrolet SSR, пікап із висувним жорстким дахом і 5,3-літровим (пізніше 6,0-літровим) двигуном V8.
Його незвичайний стиль поєднував сучасність із даниною поваги пікапам Chevrolet Advance Design і GMC New Design кінця 1940-х до середини 1950-х років. Що з цього вийшло, бачите самі. Chevrolet випускав SSR з 2003 по 2006 рік.
Chrysler PT Cruiser

Це автомобіль, який у різних рейтингах вважається одним з найгірших в історії. Автомобілі в стилі ретро не були чимось новим, коли PT Cruiser дебютував на зламі століть. Новим було те, що Chrysler не посилався на якийсь конкретний автомобіль минулого, а просто на американські автомобілі 1930-х років загалом.
Він також мав вигляд хотрода, але при цьому надзвичайно невдалий чотирициліндровий двигун. Модель також відома своєю ненадійністю. Колись вона була порівняно успішною, хоч цей недовгий успіх й змінився неприємними асоціаціями.
Fiat Multipla

Цей автомобіль знають майже всі, але це не комплімент. Він став надзвичайно відомим завдяки своєму невдалому дизайну, який потрапив в усі підручники "Як робити не треба". Кілька років Fiat тримався свого й сподівався, що час його дизайнерського рішення прийде, але у 2004 році відмовився від задуму, змінивши автомобіль, щоб він виглядав набагато звичайнішим.
Honda Insight

Гібридні автомобілі настільки поширені в наш час, що стає важко згадати, що колись вони вважалися диваками. Навіть за гібридними стандартами 1990-х років Honda Insight першого покоління була дуже дивною. Частково це було тому, що Honda вважала, що їй потрібна вся аеродинамічна допомога, яку вона могла отримати. Форма кузова була особливо виразною, а обтічники задніх коліс допомагали повітрю проходити з мінімальними перешкодами. Трохи більш ранній гібрид Toyota Prius також виглядав незвично, але він не був таким диваком, як Honda.
Isuzu VehiCROSS

Бренд Isuzu не відомий своїми дивними автомобілями, але VehiCROSS є винятком. Цей компактний позашляховик, тісно пов’язаний зі звичайнішим Isuzu Trooper, з’явився як концепт на Токійській виставці в 1993 році, а потім надійшов у продаж через чотири роки без жодних змін. Він випускався з 1997 по 2001 рік і продавався невеликими партіями, в основному в США.
Lamborghini LM002

Сучасний Lamborghini Urus є одним із кількох розкішних високопродуктивних кросоверів, які з'явилися на ринку за останнє десятиліття. Але Urus не є першопрохідцем Lamborghini у цьому сегменті ринку. Колись італійці випустили позашляховик LM002, який, мабуть, розробляв тракторний підрозділ Lamborghini, а не автомобільний.
Його надзвичайно кутастий кузов приховував великий двигун V12, який приводив у рух усі чотири колеса. Це було, м’яко кажучи, не те, що лідер ринку Land Rover створював у той час.
Mercedes G 63 AMG 6x6

Будь-який шестиколісний транспортний засіб, що продається широкому загалу, безумовно, є диваком за визначенням. Одним з найефектніших екземплярів стала версія позашляховика Mercedes G-Class з колісною формулою 6х6. Його шість коліс приводилися в рух 5,5-літровим твін-турбо двигуном V8 AMG потужністю майже 540 кінських сил. З усіх моделей G-класу сьогодні тільки V12 AMG G 65 був потужнішим.
Автомобіль 6x6 короткочасно випускався компанією Magna Steyr в Австрії з 2013 по 2015 роки, він був дуже дорогим (480 000 доларів США) і, відповідно, дуже рідкісним.
Renault Twizy

Як не дивно, ви все ще можете купити Twizy сьогодні, майже через десять років після того, як Renault вперше випустила цю штуку. Насправді це не автомобіль, а електричний квадроцикл, і один із найдивніших на вигляд, коли-небудь запущених у виробництво.
Попри те, що він зовсім крихітний, у ньому достатньо місця для двох дорослих зростом понад 180 сантиметрів, які сидять один за одним, хоча через це створюється неприємне враження, що пасажир позаду "народжує" водія попереду.
Раніше експерти назвали автомобілі 2023 року з найкращим дизайном інтер’єру. Як не дивно, більшість топу становлять позашляховики та кросовери, а не розкішні седани бізнес-класу.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!