У ЄС запровадили кримінальну відповідальність за порушення санкцій
Визначили також що можна буде вважати злочином

У ЄС запровадили кримінальну відповідальність за порушення санкцій
Цей перелік стосується всієї території ЄС.
Деталі
Отже, криміналом вважатимуть:
- надання коштів або економічних ресурсів прямо чи опосередковано або на користь визначеної особи, організації чи органу в порушення заборони, яка є обмежувальним заходом ЄС;
- неспроможність заморозити кошти чи економічні ресурси, що належать або перебувають у власності, утримуються чи контролюються визначеною особою, юридичною особою чи органом у порушення зобов’язання, яке є обмежувальним заходом ЄС;
- надання можливості визначеним фізичним особам в'їжджати на територію держави-члена або проїжджати через неї транзитом в порушення заборони, яка є обмежувальним заходом ЄС;
- укладення або продовження операцій з третьою державою, органами третьої держави або організаціями чи органами, які прямо чи опосередковано належать або контролюються третьою державою чи органами третьої держави, включаючи укладання або продовження виконання державних або концесійних контрактів, якщо заборона або обмеження такої поведінки є обмежувальним заходом ЄС;
- торгівля, імпорт, експорт, продаж, купівля, передача, транзит або транспортування товарів, а також надання брокерських послуг, технічної допомоги чи інших послуг, пов’язаних з цими товарами, якщо заборона або обмеження такої поведінки є обмежувальним заходом ЄС;
- надання фінансових послуг або здійснення фінансової діяльності, надання інших послуг, якщо заборона або обмеження такої поведінки є обмежувальним заходом ЄС;
- обхід обмежувальних заходів Союзу шляхом: а) використання, передачі третій стороні або іншим чином розпорядження коштами чи економічними ресурсами, які прямо чи опосередковано належать, утримуються або контролюються визначеною особою, юридичною особою чи органом, які мають бути заморожені відповідно до обмежувальних заходів ЄС, щоб приховувати ці кошти або економічні ресурси; б) надання неправдивої або оманливої інформації, щоб приховати той факт, що визначена особа, організація чи орган є кінцевим власником або бенефіціаромкоштів або економічних ресурсів, які мають бути заморожені відповідно до обмежувальних заходів ЄС; в) невиконання визначеною фізичною особою чи представником призначеної організації чи органу зобов’язання, яке є обмежувальним заходом ЄС щодо звітування компетентним адміністративним органам про кошти чи економічні ресурси в межах юрисдикції держави-члена, що належать , які належать, утримуються або контролюються ними; г) невиконання зобов’язання, яке є обмежувальними заходами ЄС щодо надання компетентним адміністративним органам інформації про заморожені кошти чи економічні ресурси або інформацію про кошти чи економічні ресурси, що зберігаються на території держав-членів, належать, володіють, зберігаються чи контролюються визначеними особами, організаціями чи органами, які не були заморожені, якщо така інформація була отримана під час виконання професійних обов’язків;
- порушення або невиконання умов дозволів, наданих компетентними органами на здійснення діяльності, яка за відсутності такого дозволу є порушенням заборони чи обмеження, що є обмежувальним заходом ЄС.
Визначили також й обтяжуючі обставини. До них віднесли:
- правопорушення було вчинено в рамках злочинної організації;
- правопорушення пов'язане з використанням правопорушником фальшивих або підроблених документів;
- правопорушення вчинено надавачем професійних послуг з порушенням професійних обов’язків такого надавача професійних послуг;
- правопорушення вчинено посадовою особою під час виконання нею службових обов'язків або іншою особою, яка виконує державну функцію;
- правопорушення призвело до отримання суттєвих фінансових вигод або уникнення значних витрат, прямо чи опосередковано, у тій мірі, в якій такі вигоди чи витрати можуть бути визначені;
- правопорушник знищив докази або залякав свідків чи скаржників;
- фізична чи юридична особа раніше була засуджена остаточним вироком за злочини, пов’язані із порушенням санкцій.
Держави-члени мають до 20 травня 2025 року імплементувати Директиву у своє національне законодавство.
Гетманцев вважає, що це той необхідний інструментарій, який дозволить протидіяти "друзям" та комерційним партнерам росії, які не гребують зароблянням коштів на війні. Головне – щоб правильне правове регулювання не залишилось на папері, а перейшло у фазу активного застосування, адже будь-які санкції втрачають сенс, якщо їх можна безкарно обходити з великою вигодою для тих, хто бере у цьому участь.
Читайте також, два магазина додатків стають квазі-регуляторами в діджітал сфері - the Economist.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!