ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

4, 8 млн авто за 2023 рік: Китай зробив ривок у експорті електроавтомобілів та акумуляторів

Світ 22:00 - 11 листопада 2023

Данило Гетманцев пояснив, як державі вдається обходити обмеження ЄС та США

Авто з Китаю на ринку ЄС

Експорт китайських авто виріс у 2023 році. Фото: Wikipedia

Китай випередив Японію у 2023 році по кількості експортованих авто та акумуляторів до них. На глобальний ринок республіка відправила 4,8 млн електромобілів. Голова Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики Данило Гетманцев проаналізував основні цифри Китаю у цій сфері.

Сильною стороною Китаю є те, що основою його експорту є товари переробної помисливості. За підсумками 9 місяців 2023 року, на частку обробної промисловості припадало 95% всього товарного експорту, зокрема майже половина всього експорту товарів (48%) приходилась на продукцію машинобудування (машини, обладнання, електроніка, товари ITC, транспорт)

У 2022 році Китай посідав друге місце серед топ-глобальних експортерів автомобілів, а за підсумками першої половини цього року випередив Японію. Держава відправляє на ринок як автомобілі західних брендів, так і власних. На думку Гетманцева, такий автобум спричинив розвитком технологій виробництва акумуляторів для електромобілів та агресивна експансія місцевих виробників на міжнародні ринки, насамперед в ЄС та Азії.

Через високу локалізацію виробництва, що сягає 70%, і розвинуті технології виробництва електробатарей, такі китайські виробники як SAIC, BYD, мають цінову перевагу у 30-35% перед схожими моделями, виробленими у ЄС

Відповідно до результатів аналізу, за останні 5 років частка Китаю у глобальному експорті електромобілів зросла із 4,2% до 35%, і продовжить зростання.

Станом на кінець вересня експорт КНР збільшився на 73%.

Данило Гетманцев наголосив ще на одному важливому елементі експорту:

Не менш вражаючий поступ демонструють й експортери акумуляторних батарей для ЕМ (такі як CATL та згадуваний BYD), які швидко наздоганяють південно-корейських експортерів (LG, SK On, Samsung), які наразі домінують на глобальному ринку. Ривок Китаю у експорті електромобілів та акумуляторів до них став холодним душем для США, ЄС та Японії, які включились у конкурентну гонку із елементами торгівельних війн, субсидуючи розвиток власних виробництв та застосовуючи тарифні і нетарифні торгівельні обмеження до китайських виробників

Щоб обійти ці обмеження держава переносить виробництво ЕМ та акумуляторів до Євросоюзу та інших країн, які мають зони вільної торгівлі з європейськими країнами та США.

Зокрема CATL анонсував будівництво фабрики з виробництва батарей в Угорщині з інвестиціями у 7,7 млрд. дол, що стане найбільшим заводом такого профілю у Європі. З 1 грудня КНР вводить дозволи на експорт окремих матеріалів з графіту, які використовується у виробництві електробатарей. Це є також елементом торговельної війни у цій галузі, оскільки на Китай припадає 90% світової переробки графіту, що використовується для компонентів акумуляторів для ЕМ

За словами голови Комітету ВРУ з питань фінансів, податкової та митної політики, наступні 5-7 років продемонструють, хто буде лідирувати у цих автоперегонах на ринку.

Це без сумніву визначатиме ландшафт глобальної автомобільної галузі на найближчі десятиліття

Раніше Данило Гетманцев заявляв, що криза на ринку нерухомості Китаю, яка триває третій рік, далека від завершення.

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин