Провал російського авіапрому: як санкції залишили росію без літаків
РФ звернулась до авіакомпаній з Казахстану та Узбекистану з проханням виконувати внутрішні російські рейси

Один із п'ятнадцяти: Reuters про крах російського літакобудування. Фото: GettyImages/Автор- Sean Gallup
“Імпортозаміщення” не спрацювало — росія не змогла збудувати навіть 10% запланованих літаків у цьому році. Про те як санкції вплинули на авіабудівництво в рф, проаналізували в Reuters.
Авіагалузь росії збудувала лише один літак із 15 запланованих
Дані швейцарської компанії з авіаційної розвідки ch-aviation показали, що після застосування Заходом санкцій проти росії, закрився доступ до літаків та запасних частин іноземного виробництва. Росіяни скаржаться, що у них брак компонентів, технологій та інженерів. Аби створити все це з нуля, необхідно роки або цілі десятиліття.
У 2021 році росія отримала 52 нових комерційних літаки, зокрема 27 від Airbus, три від Boeing і 22 Sukhoi Superjets, побудовані з імпортних деталей. Вони використовуються авіакомпаніями Aeroflot, S7, Red Wings, Rossiya та Ural Airlines. З того моменту рф поповнила свій парк тільки на 13 нових літаків (12 Superjet та один Ту-214).
Минулого року росія скоротила поставки літаків з 171 до 21 літака. Росія залежить від посередників з Туреччини, Китаю, Киргизстану та ОАЕ, через їхні руки було імпортовано деталей на суму щонайменше 300 тисяч доларів. Ворог розробив систему паралельного імпорту, що дозволяє ввозити товари в країну через третіх осіб без відома чи згоди виробника.
Міністр промисловості і торгівлі рф антон аліханов заявив:
Жодна інша країна у світі не виробляє повністю імпортозаміщені літаки
Оскільки пропозиції в авіаційній галузі зменшуються, а попит зростає, то це викликає ріст цін на квитки. Чимало росіян були вимушені летіти з сусідніх країн, аби зберегти кошти зі свого гаманця.
Ми писали, що Трамп сказав про росіян: "вони хитрі персонажі і досить добре вміють уникати санкцій" (ВІДЕО)
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!