Закрита Рада — відкритий TikTok: чому депутати переходять у соцмережі?
Тепер політикам не потрібні власні телеканали чи онлайн-ЗМІ для комунікації з виборцями

Закрита Рада — відкритий TikTok: чому депутати переходять у соцмережі?/Фото: pexels
Рух “ЧЕСНО” проаналізував активність парламентарів у мережі і дійшов висновку, що відсутність офіційних трансляцій засідань Верховної Ради та обмежений доступ журналістів до парламентарів призвели до несподіваного ефекту. Депутати масово освоюють соціальні мережі і перетворюються на впливових блогерів.
Деталі
Стає зрозуміло, що для комунікації з виборцями політикам більше не потрібні власні телеканали чи онлайн-ЗМІ. Наразі соцмережі стали основним інструментом прямої взаємодії. Це особливо помітно на прикладі YouTube. Зокрема, Телеканал “Рада” має приблизно 250 тис. підписників, тоді як сукупна аудиторія активних ютуб-каналів нардепів перевищує 4 млн.
Представники руху “ ЧЕСНО” визначили, що найпоширенішою платформою серед нардепів залишається Facebook (316 сторінок, лише 16 з яких є неактивними). У ютубі трохи інша тенденція: 41 з 137 наявних акаунтів є активним. Багато ютуб-каналів створювалися напередодні виборів і слугували разовим піаром.
Важливим моментом є мова, якою нардепи спілкуються із українцями. Зокрема, п'ять активних російськомовних ютуб-каналів нардепів мають втричі більше підписників, ніж понад сотня українськомовних каналів разом узятих.
Олексій Гончаренко веде свій YouTube-канал російською, публікуючи огляди подій та політичні коментарі, що збирають мільйони переглядів. Водночас трансляції з Ради він веде українською.
Найбільшу авдиторію в ютубі серед нардепів має скандальний мажоритарник-втікач Олександр Куницький (“Слуга народу”). У нього понад 1,6 млн підписників на російськомовному каналі (664 млн переглядів).
Серед інших російськомовних блогерів — Євгеній Брагар, Юрій Бойко, Артем Дмитрук, а також позафракційний Олександр Дубінський, який перебуває в СІЗО за підозрою у держзраді, але залишається активним у всіх соцмережах.
Щодо Тік Току, то його активно ведуть наразі 48 народних депутатів. Вони публікують там виступи з парламенту, відповіді на питання підписників та особистий контент.
Телеграм є найпопулярнішою соцмережею серед українців. Активні канали має майже кожен четвертий нардеп, а їхня загальна авдиторія перевищує 840 тис. підписників.
Раніше ми писали про те, що українці масово йдуть у самозайняті попри війну і кризи.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!