ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Реклама може бути причиною частіших смертельних ДТП за участю певних типів авто – дослідження

Наука 13:27 - 18 липня 2023

Причини частіших аварій на певних автівках можуть бути пов'язані не із самими транспортними засобами, а з стилем водіння людей, які віддають їм перевагу

Автівка після аварії

Нове дослідження назвало найнебезпечніші типи автомобілів/Фото: John Cowpland/Getty Images

Будь-яким автомобілем можна керувати безпечно, навіть якщо у ньому немає жодних технологій для безпеки, так само як і керувати необачно найбезпечнішою автівкою у світі. Але це не про статистику, яка допомагає складати рейтинги в будь-чому. Так, нове дослідження визначило типи автомобілів, які найчастіше потрапляють у смертельні ДТП.

Деталі

Дані показують, що певні транспортні засоби якимось чином спонукають водіїв йти на більший ризик, спричиняючи вищі показники смертності. Нове дослідження виявило два типи транспортних засобів з підвищеним рівнем смертності серед водіїв: маслкари та компактні автомобілі.

Американський страховий інститут дорожньої безпеки (IIHS) опублікував свій останній аналіз смертей водіїв за марками та моделями (важливо, що дані тут лише із США). IIHS проводив це дослідження приблизно кожні три роки з 1989 року, причому в останньому звіті розглядаються випадки загибелі в автомобілях 2020 року випуску та "попередніх моделей з тим самим дизайном і характеристиками" з 2018 по 2021 рік. У деяких випадках це стосується автомобілів 2017 модельного року.

IIHS використовував цей великий розмір вибірки для аналізу смертей водіїв у двох категоріях. По-перше, це рівень смертності в транспортних засобах із принаймні загалом 100 000 зареєстрованих років експлуатації з 2018 по 2021 рік. По-друге, моделі, на які припадали щонайменше 20 смертей.

Фото: Florian Schneider/Unsplash

IIHS зосереджується на смертях водіїв у цих трирічних опитуваннях, тому що у всіх транспортних засобів на дорозі є водії, але не всі вони мають пасажирів або однакову кількість пасажирів. Рівень смертності водіїв — це ще один спосіб зрозуміти реальні можливості безпеки автомобіля разом із краш-тестами та рейтингами.

Отже, які моделі найнебезпечніші? У попередніх опитуваннях даних IIHS вдалося, як це не дивно, знайти докази більшої небезпеки компактних транспортних засобів. Але в новому дослідженні шість із 21 автомобіля з найвищим рівнем смертності серед водіїв – маслкари (американські автівки з великими двигунами), включаючи моделі Chevrolet Camaro, Dodge Challenger, Dodge Charger і Ford Mustang.

Цього разу IIHS включив ці маслкари до свого рейтингу через зміну визначення "смертельних випадків водіїв". Раніше IIHS дивилася лише на те, чи загинув водій автомобіля, який потрапив у ДТП. Для свого останнього аналізу IIHS також врахував кількість водіїв інших транспортних засобів, які брали участь у смертельних аваріях. Іншими словами, у гіпотетичній аварії між Charger і Honda Fit, у якій загинув водій Fit, у попередніх дослідженнях IIHS цей смертельний випадок був би приписаний Fit, що посилює тезу "маленькі автомобілі небезпечніші". У новому дослідженні смерть також буде пов’язана з автомобілем Charger.

Коли IIHS почав розглядати дані таким чином, з’явилося щось цікаве. Девід Харкі, президент IIHS, зазначив:

Зазвичай ми виявляємо, що невеликі транспортні засоби мають високий рівень смертності серед водіїв, оскільки вони не забезпечують належного захисту, особливо в аваріях з більшими, важчими позашляховиками та пікапами. Маслкари в цьому списку потрібно підкреслити, тому що імідж транспортного засобу та спосіб його рекламування також можуть сприяти ризику ДТП.

Фото: IIHS

Коли в IIHS помітили, що маслкари мають погані рейтинги в "смертях інших водіїв", там спробували зрозуміти, чому, порівнявши їх з іншими транспортними засобами з подібними характеристиками (як-от потужність і технології безпеки).

Інститут виявив багато подібностей між маслкарами та розкішними автомобілями. Існує також ключова відмінність: розкішні автомобілі продаються з обіцянкою "легкості та комфорту" тоді як маслкари продаються з профілем, який натякає на агресивне водіння. Теорія IIHS полягає в тому, що те, як люди думають про маслкар, може сприяти фактичній смертності на дорозі.

Раніше Управління Національної статистики Великобританії поділилося результатами дослідження щодо того, хто живе довше – одружені, чи не одружені. Фахівці проаналізували 5 млн смертей серед людей старших за 20 років у період з 2010 по 2019 рік.

Джерело: Car and Driver

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин