Порцеляна, дерево, картон і навіть лід: найдивніші матеріали, з яких виготовляли автомобілі
Виробництво автомобілів давно межує зі сферою мистецтва, а тому, як і в будь-якому виді мистецтва, творці тут також люблять експериментувати

Автомобілі, створені з найнезвичніших матеріалів/Фото: Lexus
Усі ми звикли до сталевих автомобілів, а автівки з вуглецевого волокна й алюмінію стають все більш звичними. Які ще матеріали для виготовлення автомобілів можна згадати? Не так уже й багато спадає на думку, але як щодо дерева, порцеляни, картону чи навіть сої? А як вам кузов з льоду?
Деталі
Як не дивно, сучасне автомобілебудування зуміло пристосувати усі вищеперелічені варіанти для виготовлення реальних машин. Звичайно, такі автівки варто сприймати більше як витвір мистецтва, а не транспортний засіб, але це не робить їх менш вражаючими. Розповідаємо про унікальні автівки, які створено з найнезвичніших (з точки зору використання у транспорті) матеріалів.
Порцеляна: Bugatti Veyron L’or Blanc
Автомобіль L’or Blanc (у перекладі "біле золото") увійшов в історію як перша у своєму роді порцелянова машина у 2011 році. На той час Bugatti Veyron був найшвидшим серійним автомобілем у світі. Ця порцелянова модель продавалася за 1,65 мільйона євро.
Розписані вручну завитки блакитного кольору прикрашають його білу поверхню, яка сяє блискучим перламутровим відтінком під сонцем. Він пройшов випробування на удар, щоб бути готовим до експлуатації, тому що тут усе справді зроблене з порцеляни: від кришки паливного бака до мисочки для ікри.
Тканина: BMW GINA
У 2008 році BMW представила концепт автомобіля GINA Light Visionary, який вміє змінювати форму. Така трансформація досягається шляхом розтягування гнучкої оболонки зі спандексу з поліуретановим покриттям з електронним керуванням через шасі просторової рами.
Дизайнер Кріс Бенгл відомий тим, що виходить за рамки у дизайні автомобілів і це було як дизайнерське досягнення, так і аеродинамічне. Неймовірно адаптивний,спандекс стійкий до екстремальних температур і "зміни форми" відповідно до швидкості.
Дерево: Splinter
Splinter розширює межі столярної справи, перетворюючи деревину на матеріал для справжнього суперкара. За заявами творця цієї автівки Джо Гармона, вона здатна розганятися до 386 км/год. Його двигун Chevrolet LS7 є єдиним недерев’яним компонентом, окрім трансмісії, датчиків, кріплень, шин і дисків. Навіть у системі рульового керування використовуються тяги з пекану, а на місці скла або вуглецевого волокна з’являється тканина з дерев’яного шпону.
Джо Гармону та його команді знадобилося п’ять років, щоб створити цей двомісний автомобіль, який не тільки піддається біологічному розкладанню, але й має вищий показник міцності до ваги, ніж сталь та алюміній.
Картон: 2016 Lexus LS
Багато хто бачив Lexus LS 2016 року, але мало кому взагалі відомо про існування його картонного брата. Створений із 1700 аркушів, вирізаних лазером, цей орігамі-мобіль базується на 3D-моделі, розбитій на частини: кузов, панель приладів, сидіння та колеса, які потім були цифровим способом відтворені на шматки товщиною 10 мм для створення повноцінної картонної автівки.
Навіть його інтер’єр є фантастичною копією, доповненою функціональними дверима, фарами та колісними дисками. Цей картонний автомобіль навіть має електромотор, встановлений на сталево-алюмінієвій рамі, що означає, що він рухається, хоч і значно повільніше за серійний аналог. Головне не їздити під дощем.
Акрил та скловолокно: Bricklin SV-1
До того, як Малкольм Бріклін створив цю автівку, він робив душові кабіни. У той час, коли він керував бізнесом з постачання сантехніки, у Брікліна з'явилася ідея використовувати скріплений акрил і скловолокно в панелях кузова автомобіля. Це зробить зміну кольору такою ж простою, як і заміну панелей. Крім того, машина виявилася досить стійкою до вм'ятин і подряпин.
Проте недоліки цих матеріалів переважують його плюси. Акрил швидко вицвітає і не дуже термостійкий. Зв’язок між двома матеріалами також руйнувався щоразу, коли хтось робив помилку, використовуючи ґрунтовку на нафтовій основі. Але двері в стилі крил чайки були круті.
Дюропласт: Trabant

Твердий пластиковий кузов на цільному сталевому монококу – таким був класичний німецький Trabant. Він отримав прізвисько "свічка на колесах", оскільки дюропласт — це пластик на основі бавовни. Попри це, протягом 60-х, 70-х і 80-х років понад три мільйони моделей Trabant були виготовлені з перероблених відходів бавовни та фенольних смол. Останній Trabant 1.1 був зроблений в 1991 році. Панелі кузова були неймовірно міцними для того часу. Після падіння Берлінської стіни багато Trabant 601 були подрібнені на цементні блоки, оскільки вони не могли розкластися.
Соя: соєвий автомобіль Ford

Ще на початку 1940-х років у Генрі Форда було бачення об’єднати автомобільний і сільськогосподарський сектори. Він створив кузов і крила цього автомобіля з композиту сої, пшениці та кукурудзи. Це був прототип сільськогосподарського пластику, який працював на конопляному паливі.
Однак почалася Друга світова війна, і весь прогрес був зупинений. Мільйони доларів й акри землі, інвестовані Фордом у "вирощування автомобілів із ґрунту", були марними, але зате автомобільна історія отримала ще одного "дивака".
Лід: Canadian Tire
Якщо ви мерзнете вдома при температурі у 16 градусів за Цельсієм, то знайте, що в Канаді люди можуть їздити на автомобілі з льоду. Як видно на відео, Canadian Tire встановила світовий рекорд, коли побудувала та експлуатувала цю льодову вантажівку із замерзлою батареєю MotoMaster Eliminator. Цей монстр важить 4 990 кг і пройшов цілий кілометр, перш ніж підкоритися законам природи.
Раніше автомобільний бренд Mitsubishi представив у Японії новий компактний хетчбек Delica Mini. Крихітний автомобіль із квадратним дизайном, який можна використовувати на природі, доступний із додатковим повним приводом і гібридною силовою установкою.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!