ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Ось так виглядатимуть круїзні лайнери майбутнього з нульовими викидами

Технології 11:10 - 12 червня 2023

Круїзні лайнери мають одні з найвищих середніх рівнів викидів вуглецю серед усіх видів морського транспорту

Круїзний лайнер з нульовими викидами від Hurtigruten Norway

Норвезька компанія показала, як виглядатиме круїзний лайнер майбутнього/Фото: VARD Design

Круїзна компанія Hurtigruten Norway планує створити перший круїзний лайнер майбутнього з нульовим рівнем викидів. Він працюватиме від електричних батарей та матиме величезні висувні сонячні вітрила.

Деталі

Компанія, яка проводить тури вздовж узбережжя Норвегії з 1893 року, хоче спустити на воду перший такий футуристичний корабель у 2030 році. Задумане як частина проєкту зі скорочення викидів круїзної лінії "Sea Zero", судно буде покладатися в основному на енергію від 60-мегаватних акумуляторних батарей. Оскільки відновлювані джерела енергії забезпечують майже всю електроенергію в Норвегії (близько 98%) — батареї отримають додаткову перевагу використання чистої енергії під час перебування в порту.

Крім того, корабель використовуватиме силу як вітру, так і сонця. Члени екіпажу зможуть розгорнути з верхньої палуби корабля три масивні вітрила заввишки 50 метрів, які покриті майже 1500 квадратними метрами сонячних панелей.

Фото: VARD Design

Очікується, що енергія з батарей зможе живити корабель від 300 до 350 морських миль без підзарядки. Hurtigruten Norway заявляє, що аеродинамічна конструкція судна зменшить опір, щоб зменшити споживання енергії. Круїзний лайнер також може покладатися на свої вітрила в правильних умовах для збереження акумуляторів. У разі надзвичайної ситуації резервний двигун буде генерувати електроенергію, але він працюватиме на екологічно чистому паливі, як-от метанол, біопаливо або аміак.

Hurtigruten планує відображати рівень заряду батареї на екстер’єрі корабля, щоб рекламувати екологічний дизайн. Вони також запрошуватимуть пасажирів зменшити споживання води та енергії під час перебування на борту, заохочуючи їх завантажити інтерактивний додаток для моніторингу клімату. Згідно з проєктом, корабель зможе вмістити до 500 пасажирів і 99 членів екіпажу.

Інші інновації в запропонованій конструкції включають можливості маневрування за допомогою штучного інтелекту, висувні двигуни, покращене покриття корпусу та гвинти з протилежним обертанням, які мають бути більш ефективними, ніж стандартні гвинти.

Щоб розробити прототип, Hurtigruten співпрацювала із норвезьким науково-дослідним інститутом SINTEF і 12 морськими партнерами. Протягом наступних двох років вони випробовуватимуть дизайн, а потім внесуть необхідні зміни до 2026 року. У 2027 році компанія сподівається розпочати будівництво першого судна, а через три роки планує спустити його на воду. Згодом Hurtigruten Norway сподівається, що кораблі з нульовими викидами становитимуть увесь її флот.

Фото: VARD Design

У 2019 році компанія також запустила перший у світі гібридний круїзний лайнер і працює над модернізацією більшої частини свого флоту до гібридних суден.

Хоча Hurtigruten Norway порівняно невелика компанія, її керівники сподіваються, що їхня конструкція з нульовим рівнем викидів продемонструє можливості для інших судноплавних компаній. Попри обіцянки скоротити викиди, галузь загалом "занадто повільна і недостатньо амбітна", за словами генерального директора компанії. У 2018 році в усьому світі судноплавство спричинило 2,89% антропогенних викидів парникових газів. Згідно із заявою Hurtigruten, на міжнародному рівні судна в основному споживають викопне паливо — лише 0,1% використовують технологію нульових викидів.

Але круїзи, з їхньою великою площею, можуть бути ефективним сектором для переходу на енергетику. Серед суден усіх типів і розмірів круїзні лайнери мають найвищі середні викиди — вони виробляють понад 20 000 метричних тонн вуглекислого газу на рік.

Раніше вчені визначили, що людство уже перейшло 7 з 9 меж, які роблять Землю безпечною та комфортною для існування. У новому дослідженні вчені розглянули важливість аспекту соціальної справедливості, який мало хто враховує при плануванні перетворень, що можуть вирішити кліматичну кризу.

Джерело: Smithsonian magazine

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин