Автопілот Tesla може бути причетним до 736 аварій та 17 смертей – звіт
Американські журналісти проаналізували дані одного з регуляторів США й виявили, що програмне забезпечення Tesla спричинило більше аварій, ніж було відомо раніше

Автопілот Tesla звинувачують у 17 смертях та понад 700 аваріях/Фото: Getty Images
Згідно з даними Національного управління безпеки дорожнього руху (NHTSA) США, які проаналізували журналісти видання Washington Post, автопілот від Tesla спричинив більше смертей і травм, ніж було відомо раніше: загалом 17 загиблих і 736 аварій з 2019 року.
Деталі
Офіційно Telsa описує свій автопілот як "систему автоматизації водіння рівня SAE 2, призначену для підтримки та допомоги водієві у виконанні завдань водіння". Автопілот не є технологією автономного водіння, але нові цифри свідчать про те, що люди ставляться до нього таким чином, що іноді призводить до трагедій.
Міністр транспорту Піт Буттіджедж нещодавно заявив в інтерв'ю Associated Press, що вважає назву програмного забезпечення Tesla оманливою. Чиновник зазначив:
Я не думаю, що щось слід називати, наприклад, автопілотом, коли дрібним шрифтом написано, що вам потрібно постійно тримати руки на кермі та дивитися на дорогу.
Востаннє, коли NHTSA оприлюднило інформацію про летальні випадки, пов’язані з автопілотом, у червні 2022 року, воно пов’язало лише три смерті з цією технологією. Менш ніж через рік останні цифри свідчать про 17 смертельних випадків, причому 11 із них сталися з травня 2022 року.

У The Washington Post зазначають, що збільшення кількості аварій відбулося разом зі швидким розширенням програмного забезпечення Tesla "Full Self-Driving" з близько 12 000 автомобілів до майже 400 000 приблизно за рік. Про це збільшення повідомлялося у квартальному оновленні Tesla за четвертий квартал 2022 року, де розгортання було названо "важливою віхою для нашої компанії" та зазначено:
Кожен клієнт у США та Канаді тепер може отримати доступ до бета-версії FSD після покупки/підписки та почати користуватися еволюцією автономії на основі штучного інтелекту.
NHTSA збирає детальні дані про аварії, пов’язані з технологією допомоги водієві, починаючи з 2021 року. Майже всі з 807 пов’язаних з автоматизацією аварій у цьому наборі даних сталися за участю автомобіля Tesla. Subaru посіла друге місце з 23. The Washington Post виявила, що чотири з 17 смертельних випадків, пов’язаних з Tesla, були пов’язані з мотоциклом, а один – з автомобілем швидкої допомоги.
У квітні 2021 року NHTSA попросила Tesla надати інформацію не лише про автопілот, а й "щодо нещодавніх аварій за участю автомобілів екстрених служб та інцидентів за участю неуважних водіїв".
Питання щодо здатності автопілота бачити та реагувати на зупинені транспортні засоби аварійної служби продовжували викликати занепокоєння, і 18 серпня 2022 року Управління з розслідування дефектів NHTSA (ODI) повідомило Tesla, що перевело своє розслідування з попередньої оцінки на інженерний аналіз. Розслідування Tesla Model Y, Model X, Model S і Model 3 2014–2022 років випуску залишається відкритим і стосується приблизно 830 000 автомобілів.
The Post також опитав експертів, які сказали, що нещодавнє збільшення кількості аварій, пов’язаних з автопілотом, могло бути результатом змін, внесених генеральним директором Tesla Ілоном Маском, зокрема усунення радарних датчиків з нових автомобілів Model 3 і Model Y у 2021 році, а також з Model S і Model X у 2022 році.
Раніше у Мережі з’явилися знімки інтер’єру Tesla Cybertruck. Дизайн салону довгоочікуваного електричного пікапа виглядає максимально просто і його навіть можна назвати нудним.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!