ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Ось порада Джеффу Безосу від засновника Costco, яка допомогла перетворити Amazon в успішну компанію

Світ 11:16 - 19 листопада 2024

Безос отримав цю пораду у критичний момент, коли Amazon була на порозі краху

Ось порада Джеффу Безосу від засновника Costco, яка допомогла перетворити Amazon в успішну компанію

Джефф Безос зміг відвернути смерть Amazon завдяки пораді засновника Costco/Фото: Alex Wong/Getty Images

Після 30 років роботи Amazon став гігантом із оборотом у 2 трильйони доларів і одним із найбільших роздрібних торговців у світі. Але у 2001 році компанія могла збанкрутувати після бульбашки доткомів, її акції впали на 90 відсотків. Деякі критики вважали, що Amazon приречена, але Джефф Безос змінив ситуацію за допомогою корисних порад від Джима Сінегала, засновника конкуруючого рітейлера Costco.

Деталі

Згідно з книгою журналіста Бреда Стоуна "The Everything Store", того року Безос зустрівся з Сінегалом за кавою в Starbucks. Безос хотів поговорити про використання Costco як гуртового постачальника для деяких продуктів, але ключовий висновок зустрічі закінчився включенням цінових стратегій.

Сінегал пояснив, як Costco змогла продати стільки продуктів за "дешево", усунувши непотрібні витрати та підтримуючи міцні відносини з постачальниками, щоб забезпечити найкращі пропозиції на масові товари. Ці низькі ціни були ключовими для того, щоб змусити клієнтів платити за річне членство Costco, яке складало більшу частину валового прибутку компанії. Сінегал сказав Безосу:

Членський внесок — це одноразовий біль, але він компенсується щоразу, коли клієнти заходять і бачать телевізори з діагоналлю 47 дюймів, які коштують на двісті доларів менше, ніж будь-де. Це підсилює цінність концепції. Клієнти знають, що знайдуть у Costco справді дешеві речі.

Підхід Costco полягав у тому, що "вартість перемагає все", і компанія завжди наполегливо працюватиме, щоб забезпечити ціну, якою клієнти були задоволені. Розмовляючи зі Стоуном для книги, Сінегал зазначив, що, на його думку, Джефф подивився на цей підхід і подумав, що це також буде застосовано до його бізнесу.

Безос ніколи публічно не називав зустріч із Сінегалом джерелом натхнення для будь-якої з цінових стратегій Amazon, але Стоун написав, що Безос скликав зустріч у Amazon лише через кілька днів після зустрічі з Сінегалом. Тема: "непослідовна" цінова стратегія Amazon і необхідність виконати обіцянку компанії завжди мати нижчі ціни, ніж її конкуренти.

Того літа Amazon знизив ціни на деякі зі своїх флагманських продуктів: книги, музику та відео, подекуди знижуючи їх до 30%. "Є два типи компаній: ті, які працюють, щоб підняти ціни, і ті, які працюють, щоб їх знизити" — сказав тоді Безос, згідно з The New York Times.

До кінця 2001 року справи в Amazon покращилися й компанія отримала прибуток. Безос пояснив це зниженням цін й пообіцяв усунути деякі витрати, щоб зробити додаткові знижки. Це дуже нагадує стратегію Costco.

Через чотири роки в Amazon з'явилася власна програма членства Amazon Prime, учасники якої отримували нижчі ціни та безкоштовну доставку.

Нещодавно ми повідомляли п'ять головних секретів багатих людей: поради для фінансового зростання.

Джерело: CNBC

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин