Вісім європейських країн відмовляються приймати нові суворі норми ЄС щодо викидів
Нові норми мають набути чинності у 2025 році, але все більша кількість країн не готова їх приймати

Вісім європейських країн виступають проти нових обмежень щодо викидів/Фото: Tim Graham/Getty Images
Норми щодо викидів Євро-7 мають набути чинності у Європейському Союзі у 2025 році, але все більше країн виступають проти них, через що їх можуть відкласти або переглянути. Занепокоєні цими нормами навіть не конкретні лобістські групи чи автовиробники, а одразу 8 країн ЄС, які вважають обмеження нереальними.
Деталі
Франція, Італія, Румунія, Болгарія, Польща, Угорщина, Словаччина та Чехія, тобто майже третина членів Євросоюзу, підписали спільний документ, який закликає проти "будь-яких нових правил щодо викидів вихлопних газів", а також нових вимог до випробувань для автомобілів і фургонів. Лист надіслали іншим країнам ЄС. За даними Reuters, ці вісім країн мали б достатньо голосів, щоб заблокувати пропозицію про запровадження норм Євро-7.
Проти жорстких норм виступають не вперше. У лютому генеральний директор автомобільної корпорації Stellantis Карлос Таварес заявив, що, на його думку, правила для двигунів внутрішнього згоряння "марні" та матимуть негативний вплив на галузь, не маючи жодного значення для навколишнього середовища. Крім того, його аргумент стверджував, що це буде дорого для автовиробників, й відволікатиме кошти від розробки авто з нульовим рівнем викидів на нові двигуни, які будуть доступні лише протягом кількох років. Це призведе до підвищення цін на автомобілі з ДВЗ, що ляже додатковим тягарем на покупців.
Два місяці тому генеральний директор VW Passenger Cars Томас Шафер висунув схожий аргумент проти стандартів викидів Євро-7. Він звернув увагу на зрушення в бік електрифікації, причому до 2030 року планується, що переважна більшість виробництва нових автомобілів VW буде електричною. Це залишить лише кілька років, протягом яких знадобляться модернізовані відповідно до нових стандартів двигуни. Це може підняти ціни на невеликі автомобілі, такі як VW Polo або Skoda Fabia, до рівня, коли покупці не зможуть собі їх дозволити.
Взагалі Європа планує повністю відмовитися від ДВЗ до 2035 року, але в цієї ідеї також є багато противників, тому ЄС починає дивитися у бік розробок синтетичного палива, яке дозволило б автівкам з ДВЗ вижити після 2035 року.
Раніше ми писали про 10 найкращих гібридних автомобілів, якщо ви задумуєтесь про перехід на економічніший та екологічніший транспорт.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!