ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

Tesla в епіцентрі скандалу у Франції: що приховує автогігант

Авто 15:50 - 25 червня 2025

При цьому у виробника електромобілів й так найгірші продажі в регіоні

Tesla в епіцентрі скандалу у Франції: що приховує автогігант

Tesla в епіцентрі скандалу у Франції: що приховує автогігант/Фото: Justin Sullivan/Getty Images

Tesla стикається зі зростаючим тиском у Франції, оскільки урядові слідчі наказали компанії припинити те, що вони називають “оманливою діловою практикою”, тобто шахрайством. Разом з тим автовиробник бореться з різким падінням продажів по всій Європі та позовом від французьких власників, які стверджують, що політичні погляди генерального директора Ілона Маска зруйнували імідж бренду.

Деталі

Слідчі з Управління з питань конкуренції, захисту прав споживачів та боротьби з шахрайством (DGCCRF) Міністерства фінансів дали Tesla чотири місяці для дотримання французьких правил. Якщо компанія цього не зробить, її буде оштрафовано на 50 000 євро на день. Розслідування, яке розпочалося у 2023 році після численних скарг споживачів, виявило кілька ключових проблемних областей.

Як завжди, звинувачення зосереджені на маркетингових заявах Tesla щодо її можливостей “повного автономного керування” (FSD). Французька влада називає ці заяви оманливими, обіцяючи рівень автоматизації, який наразі неможливий або не дозволений законом на французьких дорогах.

Це не перший випадок, коли технологія автономного водіння Tesla піддається юридичній перевірці в Європі. У 2020 році німецький суд заборонив Tesla використовувати подібну рекламну мову, хоча це рішення пізніше було скасовано після апеляції. Німецький апеляційний суд аргументував це тим, що споживачі, зацікавлені в придбанні Tesla, ймовірно, дослідять функції та зрозуміють, що “Autopilot” та “FSD” – це вдосконалені системи допомоги водієві, а не повна автономність.

Французьке розслідування також виявило, що Tesla укладала договори купівлі-продажу без конкретної дати, часу чи місця доставки автомобіля, залишаючи клієнтів у здогадках. Агентство також посилалося на тривалі затримки з поверненням коштів за скасовані замовлення.

У травні продажі компанії впали на 67 відсотків порівняно з тим самим місяцем 2024 року. Цей спад не є винятковим для Франції, значне падіння продажів також зареєстровано на інших великих європейських ринках. Хоча посилення конкуренції в секторі електромобілів та старіюча модельна лінійка є факторами, що сприяють цьому, все більша кількість споживачів та аналітиків вказують на “ефект Маска”.

Невелика, але активна група з десяти власників Tesla у Франції зробила незвичайний крок, подавши позов проти автовиробника, стверджуючи, що їхні автомобілі стали “тотемами ультраправих”. Вони стверджують, що публічна підтримка Ілоном Маском ультраправих політичних партій у Європі та його зв'язок з президентом Дональдом Трампом зробили їхні автомобілі мішенями для вандалізму та знизили їхню вартість при перепродажі. Власники хочуть розірвати свої лізингові договори, стверджуючи, що компанія не гарантувала “мирного використання проданих товарів”, що є принципом французького цивільного кодексу.

Раніше в Остіні, штат Техас, США, на дорогу виїхали перші роботаксі Tesla. Поки їх лише 10 одиниць й покататися на них можуть лише “обрані”, але Ілон Маск обіцяє найближчим часом збільшити кількість роботаксі до 1000 й запустити сервіс в інших американських містах. Але у Техасі місцева влада уже ніби каже йому: “Воу, хлопче, скинь оберти".

Джерело: ArenaEV

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин