Як досягти балансу між роботою та особистим життям – поради експертів
Які стратегії можна використовувати

Як досягти балансу між роботою та особистим життям / Фото: Freepik
Знайти ідеальний баланс між роботою та особистим життям і відпочинком буває складно. Щоб зрозуміти, як це зробити, ми звернулися до експертки Ольги Енгельс, КПТ-консультантки та психологині Центру "Далі".
Деталі
Далі – слова експертки.

Баланс у різних сферах людського життя, баланс з собою є досить вагомою частиною нашого існування. Коли одні важелі терезів перетягують інші, то ми відчуваємо труднощі у вирішенні низки проблем, щось виходить з ладу, починається пошук причин неполадок.
Одним із важливих балансів у повсякденному житті, який найбільше потребує наших зусиль є баланс між роботою та особистим життям. Коли людина досягає цього сталого балансу вона може відчувати різні позитивні ефекти, такі як: зниження стресу, низький рівень вигорання, гарне самопочуття. Отже, де ж знайти, цю золоту середину?
Досягнення балансу між роботою та особистим життям у швидкому та вимогливому світі вимагає поєднання стратегій, які стосуються як особистого, так і професійного аспектів життя. Ось кілька ефективних стратегій:
1. Встановлення чітких меж
- Визначте конкретний робочий час та час для відпочинку;
- Дайте знати коллегам про свій робочий час, аби вони не турбували вас поза роботою;
- Якщо ви працюєте вдома, створіть для цього робочий простір, щоб відокремити від особистого життя.
2. Тайм-менеджмент
- Використовуйте календарі, списки справ, фліпчарти для чіткого обʼєктивного бачення того, що потрібно зробити;
- Між робочими годинами робіть перерви. Це можуть бути пʼяти чи десятихвилинні перерви кожні півгодини, годину. В цей час ви можете потурбуватись про себе, зателефонувати рідним чи поспілкуватися з колегами;
- Ставте реалістичні цілі. Розбивайте великі завдання на менші та визначайте дедлайни.
3. Розставлення пріоритетів
- Пронумеруйте пріоритетність завдань від більш важливого до менш. Також у цьому може чудово допомогти матриця Ейзенхауера, де можна розмежувати термінові та важливі завдання;
- Делегуйте завдання аби зменшити навантаження на нервову систему та запобігти швидкому виснаженню.
4. Турбота про себе
- Намагайтеся помічати, коли ваш психічний та фізичний стан знаходиться на жовтому рівні заряду, а не вже на критично червоному;
- Включіть у свій розпорядок дня фізичні вправи, це може бути легка ранкова зарядка не обовʼязково відвідування спортзалу;
- Достатній сон та збалансоване харчування;
- Не ігноруйте свої захоплення та інтереси, це допоможе вам відволіктись та поповнити життєву енергію;
- Практикуйте релаксаційні вправи, глибоке дихання, прослуховування спокійної музики те, що допомагає вам розслабитись.
5. Розвиток гнучкості
- Адаптуйтеся до змін. Будьте готові до впливу певних зовнішніх обставин на зміну графіку, певних робочих моментів, особистого життя;
- Важливе прийняття того факту, що зміни навколишнього середовища, деякі робочі зміни не є повністю в зоні нашого контролю. Є речі, на які ми не можемо вплинути, але ми можемо робити вибір як діяти згідно з ними.
Реалізація перерахованих пʼяти стратегій може вимагати певної дисципліни та послідовності, але вони значно допомагають налагодити свій комфортний баланс між роботою та особистим життям. Чіткі межі, тайм-менеджмент, пріоритетність, гнучкість можуть знизити рівень вимогливості до себе, а співчутливе ставлення до своєї особистості допоможе покращити загальний добробут та продуктивність.
Нещодавно ми розповідали, як вчити себе ефективно керувати часом.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!