На Tesla подали до суду за шахрайство
Позивач вважає, що термін гарантії на його автомобіль вийшов раніше через маніпуляції автовиробника

На Tesla подали до суду за шахрайство/Фото: Brandon Bell/Getty Images
Tesla зіткнулася із серйозною судовою проблемою після того, як каліфорнійський клієнт звинуватив виробника у завищенні показників одометра, щоб уникнути оплати рахунків за гарантійний ремонт.
Деталі
У позові, поданому жителем Лос-Анджелеса, стверджується, що Tesla використовувала систему прогнозування, засновану на алгоритмі, яка не просто вимірює відстань, але й нібито перебільшує її. Якщо справа отримає статус групового позову, вона потенційно може вплинути на понад мільйон власників Tesla в Каліфорнії.
Юридична команда позивача стверджує, що ці передбачувані маніпуляції призводять до того, що транспортні засоби виглядають більш уживаними, ніж вони є насправді, змушуючи термін дії гарантій закінчуватися швидше, ніж очікувалося, і залишаючи покупцям високі рахунки за ремонт.
Найрі Хінтон придбав вживану Tesla Model Y 2020 року випуску в грудні 2022 року з пробігом 36 772 милі на одометрі. На момент покупки він отримав численні гарантії, включаючи базову гарантію на 50 000 миль і розширене покриття на батарею та привід. Але невдовзі він помітив щось дивне.
У період із середини грудня до початку лютого автомобіль проїжджав у середньому 55,5 миль на день, попри те, що Хінтон обмежено керував автомобілем, використовував його переважно для коротких поїздок до спортзалу чи у магазин.
Ситуація загострилася з кінця березня до червня, коли щоденний пробіг зріс до понад 72 миль.
Хінтон стверджує, що одометр продовжував накручувати пробіг, навіть коли автомобіль кілька днів простоював у ремонтному центрі Tesla.
Автомобіль Хінтона перетнув позначку в 50 000 миль до 7 липня 2023 року, значно випереджаючи те, що передбачала його модель водіння.
У позові Tesla звинувачується не в апаратній несправності, а в навмисно шахрайському дизайні.
Відповідно до судових документів, система одометра Tesla “використовує прогнозні алгоритми, показники споживання енергії та множники поведінки водія” замість того, щоб покладатися на стандартні методи відстеження відстані. Таким чином Tesla маніпулює і спотворює фактичний пробіг.
Хінтон вважає, що показники були завищені принаймні на 15% порівняно з іншими його транспортними засобами та історією водіння.
Він вважає, що підроблені дані безпосередньо призвели до того, що термін дії його гарантії закінчився швидше, ніж мав, що призвело до того, що він отримав рахунок за ремонт підвіски в розмірі 10 000 доларів.
Tesla заперечує всі звинувачення та передала справу до федерального суду в Лос-Анджелесі. Компанія не коментувала публічно, але має історію боротьби з подібними скаргами, як-от попередні судові позови, які звинувачували її в завищенні запасу ходу автомобіля.
Раніше ми писали, що вартість акцій Tesla та рівень лояльності до марки змагаються у тому, хто швидше досягне дна.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!