ua ru
Будь ласка, заповніть це поле
1

40 років досліджень: Вчені з’ясували, як картопля фрі впливає на ризик розвитку цукрового діабету

Здоров'я

Стало відомо, чи мають негативний вплив варена, запечена картопля та пюре

діабет картопля що не можна їсти при діабеті

Корисна чи шкідлива картопля фрі для здоров'я. Фото: Freepik

Спосіб приготування їжі має куди більше значення, ніж сам продукт — до такого висновку прийшли автори дослідження, опублікованого в медичному журналі The BMJ. Вони здійснили глибокий аналіз даних про здоров'я пацієнтів та встановили, що картопля впливає на організм неоднаково. Зокрема, безпечними є варені та запечені бульби, а-от смажені у фритюрі підвищують ризики розвитку діабету 2 типу.

Вплив картоплі фрі на діабет

Для дослідження взяли дані медичних карток понад 205 тисяч людей і спостерігали за ними протягом майже 40 років. Вони не мали діабету, серцево-судинних захворювань чи раку. Щочотири роки учасники заповнювали анкету стосовно харчування, дозволяючи відслідкувати їхні звички.

Під час експерименту було з'ясовано, що споживаючи три порції на тиждень смаженої картоплі, у людини на 20% більше зростає ймовірність отримати діабет 2. А запечена, варена або картопляне пюре не показало значного збільшення ризику. У 22 299 учасників дослідження розвинувся діабет 2 типу.

Вчені наголосили, що замінюючи картоплю фрі на цільнозернові продукти, ви можете зменшити ризики розвитку цукрового діабету. Картопля багата на крохмаль і має відносно високий глікемічний індекс, тому це викликати різке підвищення рівня цукру в крові.

Цікаво, коли тижневі три порції картоплі заміняли цільнозерновими продуктами, то ризик розвитку діабету падав на 8%, заміна печеної або вареної картоплі принесла на 4% зниження, а картоплі фрі на 19%!

Однак, не варто заміняти картоплю білим рисим, тоді ризики, навпаки, зростають.

Користувачі у Threads розпалили дискусію, стверджуючи, що можна просто готувати у аерогрилі картоплю фрі без олії і забути про шкоду для здоров'я.

У соціальних мережах вже діляться, чим можна смачним замінити картоплю фрі. Зокрема, рекомендують приготувати кабачки фрі.

Професійний дієтолог Ольга Дорош у своєму Instagram пояснила, як правильно готувати, щоб не набрати зайві кілограми та чи безпечно робити це в аерогрилі. Вона рекомендує готувати при середній температурі (160-180°С) для більшої частини готування, 200-220°С - лише для фінального підрумʼянення. Не доводьте картоплю до коричневої шкірочки.

Аерогриль - корисний інструмент, якщо використовувати його з розумом. Так, він допомагає зменшити споживання олії, але не скасовує ризиків, повʼязаних із смаженням як методом

Інші вчені провели також дослідження та додали, що смажена картопля підвищує ризики розвитку раку. Аналіз охопив дані 4440 людей віком 45–79 років на початку дослідження. Протягом 8 років за ними спостерігали. За цей час світ покинули 236 учасників. Фахівці встановили: смертність утричі вища у тих, хто споживав найбільшу кількість картоплі (понад 3 рази на тиждень), порівняно з тими, хто обмежувався смаженням лише кілька разів на місяць.

Також нещодавно ми ділились користю черешні, денною нормою та скандальними цінами на українському ринку. Поки одні обурені вартістю, то інші вирощують на своїх ділянках і додають ягоду до салатів, десертів і напоїв.

Джерело: ScinceDaily

Не пропустіть цікавинки!

Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!

Головне за сьогодні
Більше новин