Від пива до ставок – як змінилися спонсори футбольних футболок?

ФОТО: BBC
Колись футболки провідних англійських футбольних клубів прикрашали фірмові знаки, але ці часи давно минули.
Престиж Прем'єр-ліги та її глобальна аудиторія зараз більші, ніж будь-коли, а багато компаній, які зараз є спонсорами на футболках, навіть не провадять діяльність у Великій Британії та насправді навіть не намагаються що-небудь продати вболівальникам.
Як же за останні десятиліття змінилося спонсорство футболок у Прем'єр-лізі і чому гральні компанії стали більш поширеними?
Хто спонсорує клуби Прем'єр-ліги?


BBC і GlobalData опублікували дослідження, яке показує, як спонсори клубів АПЛ за 30 років змістилися з локальних брендів на офшорні беттінг-компанії.
У 1992 році на формі команд розміщувалися логотипи компаній із галузей пивоваріння, будівництва, електроніки та харчування. Понад 50% спонсорів були британськими компаніями з фізичними товарами, а 7 спонсорів перебували в межах 100 миль від клубів (з них два - менш ніж за 1 милю), середня відстань до головної компанії становила 1859 миль.
У 2024 році 11 із 20 клубів співпрацювали з беттінг-компаніями. Більшість із них зареєстровані в офшорних юрисдикціях, Кюрасао, Мальті, Філіппінах, і орієнтовані на зарубіжні ринки, насамперед в Азії. При цьому тільки один спонсор зареєстрований у Великій Британії, і він не надає послуг місцевим клієнтам. Середня відстань до головного офісу таких спонсорів становить уже 4 431 милі. Загальна сума контрактів: $135,4 млн.
Сезон 2026/27 стане першим без беттінг-логотипів на грудях футболок АПЛ. Однак експерти вважають заборону скоріше символічною, оскільки беттінг-оператори вже переносять рекламу на LED-борди, рукави та інші формати.


Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!