Нове відкриття вчених — п’ятиденна дієта може стати проривом у лікуванні ясен
Вчені з Королівського коледжу Лондона довели зв'язок між обмеженням калорій та здоров'ям ротової порожнини
Менше калорій — здоровіші зуби: дослідники пов'язали короткочасний піст із лікуванням пародонтиту. Фото: SkyClinic
Здорове серце, струнка фігура, а тепер ще й міцні зуби: англійські вчені вперше довели, що короткочасне обмеження калорій здатне зупинити запалення ясен. Дослідження було проведене Королівським коледжем Лондона, а результати опубліковано у Journal of Clinical Periodontology. Тільки уявіть, всього 5 днів із дієтою, яка імітує голодування, суттєво знижують маркери запалення як у крові, так і безпосередньо в тканинах ясен.
Запалення ясен: причини та ознаки
Запалення ясен, або гінгівіт, найчастіше виникає через скупчення бактеріального нальоту, який вчасно не зчищається і перетворюється на твердий зубний камінь. У вас може виникнути кровоточивість ясен під час чищення зубів, неприємний запах навіть після чистки, почервоніння, набряк та зміна форми ясен. Також запалення може виникати через шкідливі звички, гормональні збої, знижений імунітет та дефіцит вітамінів.
Як лікувати запалення ясен і до чого тут голодування
Найчастіше, щоб вилікувати запалення, стоматологи очищують бактеріальний наліт, який перетворюється на твердий камінь на зубах, а також рекомендують полоскати рот трав’яним збором без спирту і змінити зубну щітку.
Доктор Джузеппе Майнас, автор дослідження, був приємно здивований: голодування виявилося ефективним нарівні з правильним чищенням зубів.
До дослідження долучилися 28 учасників з Іспанії. Їх поділили на дві групи: одні протягом 5 днів мали дотримуватися спеціальної дієти, а інші харчувалися як зазвичай.
Учасники, які голодували, споживали 1100 калорій протягом двох днів, а потім по 750 калорій упродовж наступних трьох днів. На шостий день їм додавали більше калорій, зокрема м’яку їжу, а на сьомий день вони поверталися до звичного раціону. Такий цикл повторювали тричі протягом шести місяців. Учасники зізналися, що з кожним разом дотримуватися дієти ставало легше. Через пів року вчені проаналізували зразки крові та рідини з ясенної борозни — простору між зубом і яснами. Ця рідина допомагає яснам залишатися здоровими та боротися з мікробами. Дослідники встановили, що у тих, хто голодував, маркери запалення були нижчими, ніж у людей, чий раціон залишався незмінним.
Дослідники пояснили: голодування знижує оксидативний стрес, який провокує запалення та руйнує клітини й ДНК. Подібний ефект виникає внаслідок відмови від висококалорійної їжі та рафінованих вуглеводів, наприклад випічки, які також можуть сприяти запальним процесам.
Вчені попереджають, що дотримуватися голодування можуть не всі. Наприклад, для людей із цукровим діабетом це може бути небезпечно.
Профілактика захворювань ясен
Аби ясна не запалювалися, варто додати до раціону продукти з вітаміном C, кальцієм, омега-3 та антиоксидантами. Вони зміцнюють судини та не дають шкідливим бактеріям розмножуватися в роті. Якщо харчуватися правильно, ясна менше кровоточитимуть, а місцевий імунітет стане сильнішим.
- Додайте у свій раціон хрусткі яблука, огірки та селеру. Вони діють як природна зубна щітка, яка зчищає м’який наліт під час жування та стимулює виділення слини.
- Обирайте продукти з вітаміном C, наприклад болгарський перець, цитрусові, ківі, шипшину, лісові та садові ягоди. Вони захистять ясна від інфекцій та зміцнять колагенові волокна.
- Не забувайте про зелень: шпинат, петрушку, броколі. Вона багата на фолієву кислоту та кальцій, тому ясна швидше відновлюються.
- Жирна риба, горіхи та насіння є джерелами необхідних кислот і вітаміну D, що має протизапальний ефект.
- Пийте зелений чай та їжте чорний шоколад. Перший багатий на катехіни, а другий — на таніни та антиоксиданти, які пригнічують життєдіяльність бактерій і знімають набряки тканин.
Чого слід уникати
Стоматологи рекомендують зменшити споживання солодощів та газованих напоїв, адже це основна їжа для шкідливих бактерій, які утворюють кислоту й руйнують тканини.
Також раніше ми розповідали, які продукти не можна їсти вночі . Вчені провели дослідження та встановили, що харчування після 21:00 і стрес можуть викликати розлади шлунка. Люди, які їдять пізно, страждають у 2,5 раза частіше, ніж ті, хто обирає сон.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!