Ці чаї радять пити для здоров’я серця — зберіть їх у своїй кухонній шафці
Експерти склали рейтинг напоїв, які реально працюють
Ці чаї радять пити для здоров’я серця — зберіть їх у своїй кухонній шафці/Фото: pexels
Кардіологи дедалі частіше звертають увагу на чай не як на народний засіб, а як на напій із доведеною науковою цінністю. Річ у поліфенолах — потужних рослинних сполуках із протизапальними та антиоксидантними властивостями. Саме вони допомагають покращити функцію кровоносних судин, знизити рівень запалення і зменшити навантаження на серцево-судинну систему. Проте не всі чаї однаково корисні для серця. Деякі з них несумісні з певними ліками. Тож перш ніж сформувати власний список корисних чаїв, варто розібратися у питанні.
Деталі
Чен-Хан Чен, доктор медичних наук , інтервенційний кардіолог та медичний директор програми Structural Heart у медичному центрі MemorialCare Saddleback у Лагуна-Гіллз, Каліфорнія зазначає, що чай є здоровим напоєм. Він дійсно покращує стан судин, а це у свою чергу гарно впливає на роботу серця. Дослідження, опубліковане в журналі “Епідеміологія та здоров’я”, показало, що вживання 1,5–2 чашок чаю на день пов’язане з нижчим ризиком смерті від серцево-судинних захворювань, раку або будь-якої іншої причини порівняно з повною відмовою від чаю. Тож користь доведена. Які ж саме чаї вибрати для щоденного вживання?
Зелений чай
Чай цього виду містить катехіни, які мають сильні антиоксидантні та протизапальні властивості. За результатами дослідження, вживання двох-трьох чашок зеленого чаю на день може бути пов'язане зі зниженням ризику ішемічної хвороби серця. Проте є застереження. Зелений чай може негативно взаємодіяти з препаратами, що розріджують кров. Якщо ви приймаєте такі ліки, то варто відмовитися від цього напою. Зелений чай також містить певну кількість кофеїну, тому у поєднанні з іншими стимуляторами може шкодити.
Чорний чай
Цей напій також має багато корисних фітохімічних речовин, які корисні для серця. Наприклад, флавоноїди та теафлавіни містяться лише в чорному чаї. Ці речовини корисні тим, що помірно знижують кров’яний тиск. Тому чай захищає від хронічних захворювань серця.
Проте варто пам’ятати, що чорний чай має вищий вміст кофеїну, ніж зелений. Тож варто вживати менше чотирьох чашок на день.
Чай з гібіскуса
Це трав’яний чай. Він дуже легкий та має фруктові ноти. Саме за цей смак його люблять. А ще, виявляється, він корисний для серця. Чай з гібіскуса знижує кров’яний тиск, особливо у людей старше 50 років, а також знижує рівень загального холестерину та “поганого” холестерину.
Чай з гібіскусу взагалі не містить кофеїну. Тож він цілком безпечним для людей, які уникають в харчуванні цю речовину. Проте вказаний чай взаємодіє з ліками, що призначаються від високого кров'яного тиску та високого рівня холестерину, тож перед вживанням проконсультуйтеся з лікарем.
Чай улун
Його виготовляють з тієї ж рослини, що і чорний та зелений чаї. Тож він містить майже ті самі поживні речовини. За вмістом кофеїну улун знаходиться десь між зеленим та чорним чаєм. Дослідження показало іще один важливий момент. Улун не збільшує рівень гомоцистеїну, ключового біомаркера ризику серцевих захворювань. В той же час високе вживання зеленого та чорного чаїв рівень вказаної речовини збільшує.
В Міністерстві охорони здоров’я України розповіли, як харчуватися, щоб допомогти серцю бути здоровим. Зокрема, експерти радять контролювати розмір порції та не переїдати, уникати висококалорійної та жирної їжі, газованих напоїв і солі, а також споживати достатньо фруктів та овочів. Цільнозернові злаки рекомендують взяти за основу раціону.
Вчені також зазначають, що для здоров’я серця дуже важливою є фізична активність. Вони вже порахували, яким має бути щотижневе фізичне навантаження, щоб ризики для здоров'я серця були знижені до 30%. Зокрема, іністерство охорони здоров'я та соціальних служб США наразу рекомендує дорослим для підтримки здоров’я серця виконувати від 150 до 300 хвилин фізичних вправ помірної інтенсивності або від 75 до 150 хвилин фізичних вправ високої інтенсивності на тиждень. Під вправами малої інтенсивності мається на увазі їзда на велосипеді, плавання, швидка ходьба. Високоінтенсивним навантаженням є біг. Але, як зазначають вчені, для того, щоб зменшити ризики серцевих захворювань до 30%, доведеться рухатися більше, ніж вказано в рекомендаціях. При цьому, звісно, потрібно враховувати свій фізичний стан та рівень підготовки.
Раніше ми писали про те, що йога може знизити тиск так само ефективно, як ліки. Дослідження показало користь щоденних занять. 25 хвилин йоги на день можуть стати справжнім спасінням для вашого здоров’я.
Не пропустіть цікавинки!
Підписуйтесь на наші канали та читайте новини у зручному форматі!